Suuhygienisti Pori

Suuhygienisti on erikoistunut suun ja hampaiden
puhdistukseen ja suun sairauksien ennaltaehkäisyyn.

Suuhygienisti Pori

Suuhygienisti on suun hoidon ammattilainen, joka on erikoistunut suun ja hampaiden puhdistukseen ja suun sairauksien ennaltaehkäisyyn.

Suuhygienistimme Porissa toteuttavat muun muassa seuraavat toimenpiteet:

• hampaiden puhdistus bakteeripeitteistä eli plakista ja hammaskivestä
  • värjäymien poisto
  • reikiintymisen ehkäisevä hoito
  • omahoidon ohjaus ja opetus
  • hampaiden valkaisu

Hampaiden puhdistus, värjäymien poisto, hammaskiven ja plakin poisto

Suuhygienistin suorittamalla hammaskiven poistolla ja hampaiden säännöllisellä puhdistuksella ennaltaehkäistään erilaisia suu- ja iensairauksia. Toimenpiteessä hammaskivi ja plakki poistetaan ultraäänilaitteella ja/tai käsi-instrumenttien avulla. Hoidossa voidaan käyttää tarvittaessa pintapuudutetta. Puhdistus viimeistellään puhdistuspastalla.

Hampaiden värjäymät voidaan poistaa soodaputsilla. Soodapuhdistus on tehokas, mutta turvallinen, kivuton ja hellävarainen toimenpide. Soodapuhdistusksen jäljiltä hampaista tulee aiempaa kirkkaamman ja kiiltävämmän näköiset sekä miellyttävän liukkaan ja puhtaan tuntuiset.

Reikiintymisen ehkäisevä hoito ja ohjaus parempaan hampaiden ja suun hoitoon

Reikiintymisen ennaltaehkäisevänä hoitona voidaan käyttää vastaanotolla tehtävää hampaiden puhdistusta ja fluorilakkauksia.

Mikään vastaanotolla tehty toimenpide ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että tärkein keino hampaiden ja ikenien terveyden ylläpidossa ja kokonaisvaltaisessa hyvinvoinnissa on päivittäinen ja huolellisesti tehty puhdistus kotona. Suuhygienisti opastaa mielellään myös omahoitovälineiden valinnassa ja käytössä, jotta saat hampaasi pidettyä puhtaina ja terveinä läpi arjen.

Hampaiden valkaisu

Valkaisu on helppo tapa parantaa hampaiden ulkonäköä turvallisesti. Suuhygienisti voi toteuttaa valkaisun Porin vastaanotollamme, ja se voidaan toteuttaa myös kotona käytettävien tuotteiden avulla. Ennen valkaisua tarkastetaan aina, että hampaat ja ikenet ovat terveet ja ovat näin ollen soveltuvat valkaisutoimenpidettä varten. Hampaiden soveltuvuus valkaisuun tutkitaan arviokäynnillä tai hammaskiven poiston yhteydessä.

Suuhygienistiemme palveluihin kuuluuvat myös purentalihasten hieronta ja hammaskorujen kiinnitys paikoilleen viimeistelemään säihkyvän hymysi.

Varaa aika suuhygienistille

Varaa aika

Tutustu tästä tarkemmin IsoKarhun Hampaan suuhygienisteihin: